beveik šedevrai

tekstas: Edvardas Vyšniauskas

Atrodo kaip „Warcraftas“, žaidžiamas panašiai kaip „Zelda“, geriausias pakaitalas tiems, kurie neturi konsolių, tačiau norėtų pažaisti „God of War“. Kas? „Darksiders“!

Šioje apžvalgoje papasakosiu apie dvi pirmąsias  Darksiders žaidimų dalis. Kodėl pasirinktos būtent šios dalys, paklaus žingeidus skaitytojas. Ogi todėl, kad jas sukūrė ta pati kompanija „Vigil Games“. Darksiders III tėra serijos profanizmas, tad apie jį nieko nekalbėsim. Kodėl verta apie Darksiders kalbėti šiandien, nepaisant akivaizdaus fakto, jog pirmoji serijos dalis pasirodė prieš 10 metų? Aš manau, kad tai yra nesenstanti ir amžinai aktuali serija. Pirmosios dvi Darksiders dalys (o ypač antroji!) yra išskirtinai geri žaidimai, apie kuriuos kalbėti verta. Velniop tave, žaidimų industrija, už didžiausią kompiuterinių žaidimų prakeiksmą – laiką! „Pixelio Gadynė“ rašo ne apie naujus, o apie amžinai aktualius meno kūrinius. Nesenstančius šedevrus. Ir tokie kūriniai yra pirmieji du Darksiders žaidimai.

Be pačios svarbiausios priežasties, dėl kurios galima drąsiai Darksiders vadinti šedevrais, t. y. smagaus gameplay’aus, originalieji Darksiders taip pat turi itin malonias galvosūkių bei platformingo sekcijas. Laipiojimas, šokinėjimai ir kiti dalykai įgyvendinti taip, kaip ir turėtų būti aukščiausios prabos AAA žaidime. Žaidimų siužetai tokie epiški ir tuo pat metu tokie tiesmukai paprasti, jog nori nenori žaidžiantis individas tiesiog lieka priverstas išspausti palaimingą ir kvailą šypsnį. Nieko čia nėra gilaus ar labai prasmingo. Darksiders drąsiai būtų galima pavadinti tiesiog kapoklėmis, kuriose siužetas paliktas kaip fonas, kad visos brutalios kovos ir platformingas bei „puzzle“ elementai turėtų bent kažkokią reikšmę. Ir… manau, kad tai nėra blogai. Nes pats žaismas šiuose žaidimuose įgyvendintas beprotiškai gerai, adiktyviai (atleiskite už tokį naujadarą) ir veiksmingai.

Daug kas sako, kad šiais laikais (na, pabandykime įsivaizduoti, kad laikotarpis prieš 10 metų vis dar priskirtinas šiems laikams) jau neva viskas sukurta. Vieni tuo tiki, o kiti ne. Visi yra savotiškai teisūs. Tačiau „Vigil Games“ kompanija pasirinko puikų sprendimą, realiai nieko naujo neišrasdama. Kūrėjai tiesiog greičiausiai  sujungė jiems patikusių žaidimų mechanikas į vieną mišinį, jį labai kokybiškai perdirbo, suvirškino ir… atpylė. Ir taip gimė „Darksiders“. Žaidimas – savyje jungiantis idėjas iš jau mano teksto pradžioje išvardintų žaidimų ir iš dar daugiau ko…

Vienas iš esminių, ypač antrojoje Darksiders dalyje esančių stebuklų (na, gal ne visai, tačiau beveik) yra atradimo džiaugsmas. Paslėpti ištisi lygiai su bosais (beje, paslėpti bosai yra patys įdomiausi ir sunkiausi) arba tiesiog daiktai, suteikiantys daugiau sveikatos taškų, kurių retkarčiais gali tikrai prireikti. Taip malonu kur nors nuklysti nuo įprasto pagrindinės siužetinės linijos kelio ir, pasukus nuošaliau, kažką naujo ir įdomaus atrasti.

Siužetiškai verta pasakyti tik tiek, kad Darksiders žaidimuose reikia valdyti Apokalipsės raitelius. Pirmojoje dalyje valdome Karą (War), o antrojoje Mirtį (Death). Kažkokios blogio jėgos nori sunaikinti pasaulį ir mes tam turime užkirsti kelią. Paprasta lyg sviestas ant duonos. Nei pridėsi, nei atimsi. Labiau koncentruokimės į veiksmą!

Darksiders žaidimai daug skolinosi iš God of War serijos, ypač kovų mechaniką. Mušam priešus, kol virš jų galvų atsiranda ikonėlė, tada paspaudžiam mygtuką ir mūsų valdomas Apokalipsės raitelis atlieka brutalų pribaigiamąjį smūgį (dažniausiai nupjaudamas galvą ar kitas galūnes). Pabaisų žudymas šiuose žaidimuose yra tarsi sportas. Jis neįpareigojantis ir perdėm nesudėtingas, tačiau nuo jo atsiplėšti sunku.

Pirmoji Darksiders dalis turi keletą vidutinio dydžio lygių, išmėtytų pasaulyje, o antroji turi savotišką mažytį atvirą pasaulį, kuris kur kas erdvesnis bei didesnis nei pirmojoje. Bet svarbiausia yra tai, kaip viskas šiuose žaidimuose kokybiškai atlikta ir tai, kokie jie neįpareigojantys bei smagūs. Darksiders puikiai galėtų padėti nuleisti garą po sunkios darbo dienos arba tiesiog atimti keletą vakarų iš jūsų gyvenimo. Jums patiks, jūs net nepastebėsite, kur prabėgo tas laikas! Ir jūs visiems sakysite, kokie geri yra Darksiders žaidimai, sukurti kompanijos „Vigil Games“. Tad žaiskite ir rekomenduokite draugams!